tisdag 22 juli 2014

Musen som röt!

Det är väl så man får karaktärisera det som är kvar av det svenska försvaret. En gång bland de bästa flygförsvaren i världen. Sossarna har stått för de största nedskärningarna. Och vill dessvärre fortsätta spara på försvaret. Och moderaterna har den bästa försvarspolitiken då vi är i opposition.

Jag ser nu att det rör på sig i det svenska försvaret med anledning av det som händer i Österled. Inte på 15 år har det varit så stor aktivitet på F17 en vanlig vecka i juli. Igår drog 4 Jas ut en sväng över havet. Men fortfarande ont om bensin. De snålflög hem som om de hade s k soppatorsk. Jag skulle gärna se att man visade att det är allvar. Och drog på för fullt. Både ut och hem. Men detta ligger över mitt förstånd.
Idag har det varit några flygrörelser. Konstigt att inte media rapporterar om detta. Dessa flygrörelser måste väl ändå vara en nyhet!

Tog en tvåtimmarssväng med lilla båten när det var som varmast idag. Har spacklat lite, klippt gräs och gått en och en halv mil. Lilla frun gör tårta till morgondagen och jag skall göra en potaissallad. Århundradets sämsta skörd. Först torrt. Sen regn och bladmögel och så sniglarna. Men de få knölarna är ekologiska och påminner i sin intensitet lite om Fridolin!
Synd att inte m kunde nå mp i dess hjärtefråga i stället för att låta mp diktera flyktingpolitiken! Alla stavfel i mina inlägg? Har dessvärre inte de glasögon jag borde ha!

Bo Frank
Blekinge 20140722