tisdag 22 juli 2014

Carin kan få en också

Gårdagen var rekord i juli när det gäller jobbreklaterade samtal. Hela 9 st. Allt ifrån dagis som stänger ner till tiggare. Och vad jag gör åt det hela. Skulle ha jobbat med politik med lunchgäster, men det var 26 grader i vattnet....
Kulmen kan vara nådd vad gäller antalet mördarsniglar. Var i stan idag vid sjutiden och köpte fönsterkitt och tankade. Vi inleder en försöksverksamhet med kvarg i stället för mackor på morgonen. Långpromenad innan det blir för varmt. Skall också laga kungen. Som sprack i kubbspelet.
Åker in och storhandlar ikväll. Nytt gästabud i morgon! Hemskt att man knappt har tid att umgås under alla andra tider på året!
Läser att Carin Högstedt skall ha feministisk stadsvandring. Kan dock inte begripa varför man skall utestänga 50% av befolkningen. Själv är jag nöjd med mitt bidrag till att lyfta fram kvinnor på olika sätt. Inte minst när jag satte namnen på alla nya stadsbussar. Och är det som sig bör 50% kvinnor! Carin kan få en också om jag får fortsätta bestämma.Som Växjös tyngsta vinliga politiker genom tiderna. Hitintills. Skulle vänstern styra Växjö blir det inget med det. Då skulle Jante slå till. Det är inom vänsterparrierna som avundsjukan odlas mest! Det skall vara så lika. Hellre två fattiga än en rik och en fattig!

Bo Frank
Blekinge 20140722