söndag 11 maj 2014

Städning, Beatles och Pridegudstjänst!

Lördag morgon. Städdag för vår bostadsrättsföreningt. Småskurar och lite snålt, men många hade mött upp. Trevligt sätt att lära känna varandra. God lunch på gården med nubbe. öl och rött. Avstod från dessa läckerheter och körde till Kalmar för att samprata mig med bandet inför kvällens seans på Söderport. Vintage Machine skulle jazza 14 Beatleslåtar. Min uppgift var att prata om Beatles, en introduktion och några minuter om varje låt.
Vi åt, tog en öl och bytte kläder. Själv hade jag min svarta S:t Pepper kostym i sammet och vita breda byxor! Det blev en ganska åldersblandad publik!
Vid 20.00 var det mer eller  mindre fullsatt. Folk betalade inträde för att komma in! Vi gjorde 14 låtar med snack på 2 timmar. Avslutade med allsång, All you need is love. Så lämnade VM jazzen och gjorde fem snabba Beatleslåtar i Beatlesstil för att få igång dansen. Birthday, Get back, Rock´´n Roll Music, I saw her standing there och ??? Minnesförlust? Hela kvällen snurrade filmen Let it be på en vit duk ovanför scenen.
Det blev bra. Det blev jäkligt bra. Föreställningen kommer väl på nätet vad det lider. Vi skall göra om detta framöver? Vart? Vi kollar!
Växjö saknar ett motsvarande ställe som Söderport. Varför? Söderport är lysande, bra mat och en härlig atmostfär. Och ligger på fina gatan mitt emot slottet. Känner att Kalmar är en stad att trivas i!
Efter 22.15 blev det 60-talsdisco. En okänd Beartlesvän dök upp och gav mig en fin tavla, ett foto som jag inte sett tudigare från Ed Sullivan show! En annan man kom fram och visade foton på min farmor och farfar! Besymmerligt!

Hem idag på morgonen. Pridegudstjänst i domkyrkan. Mina intryck behåller jag mig för mig själv! Ett ljus tändes för min far som gått bort, men kommit hem, enligt prästen. Klockringning.

Nu hemma och byter om för tredje gången idag. Hela eftermiddagen möten på M-expen. Ikväll liten familjemiddag.

Min lilla sol just hemkommen från gårdagens födelsedagskalas för en av mina bästa vänner. En bit utanför stan. Beatles dök upp före kalasinbjudan. Och inte ens jag kan vara på flera ställen samtidigt.

I morgon bitti mot öster igen. Budgetberedning i Borgholm. Hem tisdag em och på onsdag till Stockholm.

Bo Frank
Växjö 20140511