lördag 15 mars 2014

Folkpartiet visade vägen

Alliansen i Växjö har har haft två fina dagar tillsammans. Den nya fullmäktigegruppen för alliansen efter valet i år hade en kick off under två dagar på Utvandrarnas hus i Växjö. Ca 50 personer, män och kvinnor, unga och äldre och personer med olika etnisk bakgrund. Med tanke på ett av dagens påhopp/inägg i SmP känner jag mig föranlåteten att skriva detta. Politiken är det mest jämställda området i Sverige. Och liberalerna/Folkpartiet visade vägen. De första kvinnor i svensk politik var liberaler. För 25 år sedan började folkpartiet kvotera/varva män och kvinnor på listorna. Idag gör alla partier lika dant. Därför är Sverige idag världens mest jämställda land i politiken på olika nivårer. Jag välkomar detta med varmt hjärta. Liksom Anders Borg vill jag tvinga näringslivet att göra samma sak. Vi hade ett bra alliansmöte. Och god mat på en av Växjös bästa krogar. Den japanska på Smålands museum. Vi la grunden till alliansseger i Växjö i valet 14 september. Den nya kd-gruppen, i Växjö kommun, tas emot med stor entusiasm på samma sätt som vi gillar den nuvarande besättning. Det är en framgångsrik politik som förenar oss. Vi håller ihop. Annars är vi ju ingen allians! Har gjort nästan 80 timmar denna vecka. Vi gick på Konsum och Johanne i em. Och hustrun köpte färska tacos på mx krogen granne med oss. Fixar i ordning efter att Öjaby bygg har gjort underverk med vår lägenhet! Satte upp en vikvägg och mitt självförtroende har inte varit större. Jag med tummen mitt i handen och en riktig klantskalle. Önskar jag vore snickare. Världens finaste yrke! Skall nu öppna en flaska rött. Och då skall man inte blogga. Ulf Hedin är en otrolig människa många sätt. En av de få som kanske skulle slå mig i TP. Och som sa en gång på ett frujostmöte att det borde vara alkolås på twitter. Men det problemet slipper jag ! God helg! Bo Frank Växjö 20140315