lördag 8 februari 2014

Om att förbjuda tiggeri

Rumäniens ambassadör tror att ett tiggeriförbud i Sverige minskar antalet rumäner som kommer till Sveige och tigger. Jag anser att frågan inte är helt lätt. Är det så att tiggeri är förbjudet i våra grannländer så måste vi ha ett förbud också i Sverige. Vi har redan en flyktingtpolitik som skiljer sig för mycket jämfört med andra länder i Europa.

Snabbvisit i Blekinge. Har luftat element utan större framgång. Måste vara något annat. Min kompis rödhaken, min favoritfågel, vakar över huset. Längts ut mot horisontern där den grå himlen och det grå havet möts, syns röda strimmor. Vi har inte TV3 här. Skönt. Detr ger mer tid till läsning.Senaste numret av Svensk Natur var en höjdare. Och på Kupan i Ronneby idag hittade jag en Steinbeck som jag kanske inte läst?

Stör mig dock på hostan som kommit tillbaka. Men var gör det så länge min mexikanska sol lyser.

I morgon är det 50 år sedan en brand tändes. Beatles i Ed Sullivan show. Skall se om showen för säkert ett hundrade gången.

Bo Frank
Blekinge 20140208