onsdag 6 september 2023

Tyg och design och demens

 Körde fel väg häromdagen. La osten i frysen. Glömde datorn på jobbet. 

Men glasklart minne om allt förr. Och kan hålla föreläsningar om det mesta. Men slirig i vardagen. Men har väl hjälp. 

Var häromdagen, tror jag, på Tyg och Design i Växjö. De yrkeskunniga damerna hjälpte mig med att få ett par nya gardiner med bara min vaga beskrivning av sovrummet. Rekommenderas. 

Eller nya djävulens kalsonger. 


Detta är helt sant. Och kom ihåg  just detta idag när vi hängde dem. På 80-talets början köpte kommnen nya och nödvändiga mörkläggningsgardiner till Katedralsokalans aula. Det var väl inte jättebilligt. 

Det föranledde en debatt i kommunfullmäktige. En ledamot hävdade att gardiner var djävulens kalsonger. 

Och var och en kan ju spåra detta till en del av kristendomens histora genom att goggla. 

Hursomhelst. Jättenöjd med våra nya kalsonger.

Har varit runt och pratat Beatles, Växjö, gröna frågor, mina resor till 57 länder, lite Bergman och så under lång tid.  Men stängt ner detta utöver vad som är bokat. Vet att en och annan läser detta. Man skall inte fortsätta om man inte är på topp. 

Ett av mina bästa beslut var att sluta som KSO/kommnalråd för 7 år sedan. Bara Anna Tenje och min hustru visste. Två personer till i politilken i Växjö. Och någon tjänsteperson. 

För få har insikt om Bäst före datum. 

Detta var rörigt. Men hänger ihop på sitta sätt. 



Bo Frank

20230906