torsdag 16 mars 2023

Har ändrat mig.....

 Är just idag för normkritisk kommunikation. Men bara idag. Den s k normkritiska kommunikationen går ut på att ljuga genom att bejaka en fiktiv världsbild, oftast utifrån ett vänsterperspektv. Man skall förmedla hur det borde vara och inte hur det är. 

Börjar slänga. T ex en gammal almenacka. Som vi gjorde då och då för att ge till nära och kära. Med bilder från "familjen". 

Det normkritiska är väl att förmedla en önskebild. Och det är väl bara jag som blivit äldre. Mexikanska solen är lika vacker..,...


Tror att fotot togs i Mexico. 

F ö. Märker hur otroligt många duktiga personer jag ser i min omgivning med rötter från Balkan. Också i kommunen med ibland namn som slutar med vic. En del av dem muslimer som är lika sekulariserade som de flesta "svenskar" och inte ofta besöker sin helgedom. Man skall inte döma hunden med håren. Det är ett gammalt orddpråk som betyder att man skall inte låta det yttre skymma sikten. 

F ö på olika möten idag.

Såg med glädje sista perioden Tingsryd igår.  O skall se Lakers ikväll på Cmore.

Tack för alla som läser detta. Har rätt många följare. En av dem är en som betytt mest för mig i soliga och regniga dagar. G-B P. En fantasisk dam. Hade inte överlevt utan henne. 

I morgon på mitt sista möte med Wexnet. I styrelsen och som orförande.

Har lyckan att varje dag gå förbi Papperian.  Daglig verksamhet för funktionshindrade.  Denna typ av lokal/arbete är ett mått på ett humant samhälle. Dock, stoppa alla Hilmer Peterzhon som suger skattepengar ur systemet. För många privata företag som lycksökare idag. 

Så. Ljusare för varje dag. Vädret.


Bo Frank

20230316