onsdag 24 augusti 2022

Räcker man till?

 Under Karl-Oskar fredag/lördag/söndag känns det som att vi varit igång fler timmar än vad dygnet har. Tänker på Beatles låt Eight Days A Week. Kampanjer runt om i kommunen. Och Storgatan bemannas med lokal och husbil nästan dygnet runt. Måndag fm. Styrelsemöte med Almi på framgångsrik bilaffär i Älmhult. Möte med KF presidium efter lunch. Kampanj i valstugan till 18.00. Bortbjuden på middag med goda vänner. Tänka sig, en "ledig" kväll. Tisdag. Morgonmöte med m. Promenad med hustrun runt sjön. Vid lunch, att hälsa välkommen o skryta om Växjö för kultur- och fritidschefer från hela landet. Fick kränga på mig borgmästarekjedjan och ikläda mig kostym. Ser inte ut som en uteliggare om man skall representera. Hela em i Lokalen. Som ett andra hem. Andra m över allt i kommunen. Dörrknack. mm

Fått stor respons för mitt inlägg i SmP om Anna Tenje. Nästan inga personliga inlägg i debatten. Bla bla bla. I vårt parti vill vi det och det. Bla bla bla. Ingen skriver nått personligt mer än omskrivningar av partiprogram. Det har blivit tråkigare och tråkigare. Få eller ingen sticker ut med att vara personlig. Varför? Rädsla för sitt parti och media är huvudanledningen. Det är så det är. Media går aldrig på djupet med varför politiker bara rapar upp partiprogram. Det som kommit närmst är SmP:s unga reportrar. 

Idag. Lagt ut valsedlar i vallokaler med andra m i lokaler för förtidsröstning. Någon sur valförättare som ville tala om för mig vad som gällde och var helt fel ute. Kanske i allra bästa välmening. Hela em i Lokalen. Horder av ungdomar som gick runt. Lappar några lådor i kvarteret i kväll där vi kan komma in. 

07.00 i morgon. Värd på Rotary frukostmöte. Så till presentation av Musica Vitaes höstprogram. Kanske det bästa vi har i Växjö. Så kolla med valsedlar. I lokalen. Kvällen, representera m i nån diskussion på Vattentorget. 

SÅ. Nu kommer det intressanta. Växjös första vallokalsundersökning. Jag var först att rösta på Bibblan. Efter en röst har m 100% i alla tre valen. 

Bilder. 


Foto. Skulle jag bo i Lund skulle jag rösta på Lib. Husruns son KSO i Lund och den mest kompetenta person att leda Lund även nästa mandatperiod. 



Ufo i Växjö? Nej. Kommunhuset och Klosterbron vid sen hemgång efter middag. 



Middagsbjudning från i Måndags. Började med blindtest av vin. Alla tog om det var rött eller vitt. En tog också druvsorterna. Inte illa. Detta är svårt. 



Väldigt annorlunda och kommande möte jag skall på. Ångar nästan att man lovat bort sig i denna tid. Med det sattes långt i förväg. 



Bo Frank

20220824