söndag 28 augusti 2022

Förvånad, positivt.

 Gick runt sjön tidigt, mycket tidigt idag. Mötte på mitt varv Roland Gustbée tre gånger. F ö slappt. I Lokalen fem timmar eller så. Enda partiet som hade öppet. S någrav timmar. Få, men seriösa besökare. Och impad av unga muffarens kunskapsmassa och trevliga sätt att vara. Har gått o lappat lite på Dalbo där jag kommer in. 

Hemma. Skall åka till tre damer ikväll som bett mig budrösta. Skall i morgon lägga ut valsedlar till boenden för äldre. Den röstningen börjar i morgon. Utgår ifrån att den röstningen sker juste. Så har det inte alltid varit. Finns flagranta fall från förr....

Valrörelsen. Har aldrig sett så lite av sabotage, nedrivna plakat och liknande. Väldigt vänlig atmosfär. Vissa partiers valarbetare sura. Och andra inte. Har inte med de s k blocken att göra. Individer. Gillar inte partier som inte ser individen utan bara en människa som en del av en massa. 

Oavsett hur det går. Kommer att vara på gott humör under förvissningen av att Team Tenje har gjort det yttersta. Men på valnatten. Det är en person det handlar om. Det var jag under lång, lång tid.Nu  är det Anna. Pratar om Växjö. Är aldrig långsint utom i ett avseende. När vi/jag förlorade gick jag över till s på valnatten. O grattade. De har aldrig kommit till oss. Glömmer aldrig hur Marita Ulvskog uttrycket det 2006. Att det skett en statskupp i Sverige. När alliansen vann valet. I fria val. 

Bo Frank

20220828