söndag 7 augusti 2022

Dag o Natt

 Nu är det dag och natt. Valarbete. Vi är det parti som syns mest och startade redan 2018 inför valet 2022. Vi har en kärna av ca 25 personer men kanske 100 som jobbar aktivt. Denna vecka för min del. Kampanj på Storgatan, Linnéparken, dörrknackning, AW lokalen, lappa lådor, DFF som vann rättvist. Vi drivs av att fortsätta utveckla Växjö. Anna driver oss och ofattbart hur hon orkar. Igår em kick off i Annas trädgård. Ca 100 moderater som minglade, gick tipspromenad, tal, mat och dryck. Hörde att de sista drog sig tillbaka långt efter midnatt. Idag dörrknackning och kampanj i Araby. 


Från Annas trädgård igår kväll. Anna någonstans till vänster i bild och eldar oss. 



Sofia Stynsberg, toppkandidat till kommun och riksdag visar på att hon vågar. Och talar begripligt för att vara politiker. Märker att många känner Sofia när man knackar dörr. 


Vi var en skara moderater på Musica Vitae i Linnéparken i onsdags. MV och altaret i domkyrkan är väl det finaste Växjö har!?



Ett par bänkar moderater på DFFs match i lördags. Vi vann klart. Mimmi Strömgren var lysande. Bestämd och skicklig. De nästan spelade ut Jitex. Förvånar mig om de inte går upp.


Fem glada moderater som kampanjade vid Araby Park Arena i em. Och den mycket trevliga sossen Arijeta Reci som sitter för s i fullmäktige. AR har ett vinnande sätt. Önskar henne all framgång. 


Nu har jag gjort varsin kantarellmacka sill min lilla mexikanska sol och mig. Måndag. Kampanj och fram t o m 11 september. Och förmodligen drar vi igång kampanj 2026 den 12 september. Antingen det går bra eller ej. 

Bo Frank
20220807