onsdag 27 juli 2022

Att stjäla eller låna?

Ja, det var också en sommar... Var det så Gottfrid sa när Fanny och Zac drog iväg.... Den bästa svenska filmen/filmerna någonsin - efter Bergmans hela produktion. 

Och så kan man säga. Ömsom vin, ömsom vatten. 

Per Schöldberg säger, jag lovar inte allt, men jag ger allt. En slogan jag uppfann och hade för 12 år sedan. Och Oliver skriver. Ni vet vad jag tycker. Den hade jag för 8 år sedan. Enkel och genial. Det som också är besynnerligt men alls inte märkligt med Oliver är att alla vet vem han är. Ung som gammal och oavsett bakgrund. Och har stort förtroende för honom för otrolig kunnande och engagemang. 

Hemskt att höra typiska svenska media idag som kokar ner gårdagens fiasko till att Sverige gjorde en bra match. Typiskt svensk. Ett fiasko är ett fiasko. Vi drog ur sladden efter 0-2. Måtte England ta hem hela EM. 

Några sommarbilder. 

Moderaternas tävling på Tingsryds marknad drog storpublik. Gissa rätt ansikte. Säkert 15 m som kampanjade där i värmen. Så bra. 


Mexikanska solen och jag på Öland. Besökte goda vänner och syster. 



Min syster har " fixat till" pappas och vår första bil. Med den åkte vi fem personer på semester......Och fick vila bilen innan backen upp vid Simlångsdalen. Var det 15 eller 17 hk? 


Framför Soliden o sen på Orups spoundcheck. Som en av oss män sa. Våra vackra blonda svenska fruar. Thailand, Mexico och England. 



Med hela m-gänget på allsång i Linnéparken. René fotade? Börjar bli flintis på hjässan. Är det till Turkiet man åker för att fixa sånt? 



Anna Tenje är överallt. Måndags kväll. Och igår kväll kampanjade Anna på fotbollen i Linnéparken. 


M har kampanjat hela sommaren. Nästa vecka förväntas vi ALLA vara tillbaka och köra för fullt. Vi kommer att vara över allt. På marknader, "dagar", idrott, på stan, dörrknackning, badplatser. Hoppas att det är fler som tror på arbetslinjen och att arbete skall löna sig. 


Bo Frank

20220727