lördag 19 februari 2022

Flera anledningar att vara glad

Kampanja för m idag. Så många som ställer upp och fryser på Storgatan. Handla på COOP Oxtorget och träffa alla trevliga som jobbar där. Deras lilla med fina manuella ost/chark/fisk. 

Mejl från Paul McCartney om ny, stor USA-turné i vår/sommar. Chatt med två barnbarn. Ibland kan fyraåringen bara trycka av och säga " Jag är upptagen". Var kommer det ifrån? Middag igår kväll för personer som betalt hutlöst mycket för att komma och äta hos oss, pengar till Rotarys välgörenhetsprojekt. Och att två veckors snuva sedan hemkomsten från Mexico släppt. Tog PCR-test för säkerhets skull i går morse för att kunna ta emot middagsgäster. 

Medaljregnet i OS. Och vill man deppa kan man göra det. Där skjutningar och mord inte ens blir rubriker. Och konspirationsteorier i Växjö att politiker beställt "rätt" underlag i sjukhusfrågan. Varför går media inte till botten med detta? Som vanligt drar några partier växlar på oro för det okända. Det hände med flygplatsen när den skulle byggas, Tipshallen. Konserthuset. Arenastaden som skulle ruinera kommunen. Den byggdes samtidigt som kommunen sänkte kommunalskatten. Kommunhuset. När allt är på plats är medborgarna nöjda. Min konservative lärofader Edmund Burke sa flera saker. " Böjelsen att bevara och förmågan att förändra". " Jag ger mina väljare allt utom mitt eget huvud". 

Ikväll. Lakers på TV. Och så kolla hur det går på Mello. Tone Sekelius var lysande förra lördagen. Och Växjö är som sig bör överrepresenterat på Mello. Bara det. Det finns i stadens DNA. 



 Joxar innan gästerna kommer. 



Barnbarn på distans. 



Och så plingade till i min mejlbox igår, det som är nyhet idag. Ny turné på gång. Hoppas den når Europa. Och hustrun tacksam för att Paul kan skilja på Amerika och Nordamerika. Även Mexico tillhör Nordamerika. För dyrt att åka. Men blir det fortsättning i Europa, då drar vi......


Bo Frank

20220219