lördag 6 januari 2018

Absolut ingenting

Har aldrig haft det så stillsamt. Mat, långa promenader, många böcker och sol. Sol ute och sol inne, Bor på bästa hotellet på Gran Canaria. Tycker jag. Vattenutsikt 360 grader, på en pir ut i havet. Både hotellet och Puerto de Mogan, öns enda helt vackra stad, är anpassat för rullator. Mamma tar sig själv ner i både pool och hav. Inget att klaga över.

Det verkar vara stilla i politiken på hemmaplan. Det enda jag saknar är att läsa riktiga svenska papperstidningar. Har blivit avtrubbad att jag skulle kunna tänka mig att stanna en månad. För något år sedan kröp det i hela kroppen efter några dagar eftersom jag ville tillbaka till jobbet.

Men det blir äntligen valrörelse igen. Mitt rätta element.

Bild på vårt boende och på Solen och mamma från balkongen.


Bo Frank
Puerto de Mogan 20180106