måndag 31 juli 2017

Varför lyfter det inte? Håll tyst Odenberg!

AKB gör allt helt rätt. Regeringen gör allt fel. Till detta en polisorganisation i fritt fall. Ändå lyfter det inte för m. Skulle ÖB avslöjas som spion skulle väl Peter Hultqvist helgonförklaras. Och saken blir inte bättre när dissidenter som Mikael Odenberg och Bengt Westerberg i vanlig ordning stöttar sossarna. Har Odenberg nåt vettigt att tillföra kan han väl ringa AKB! Alltid patetiskt när föredettingar vill lägga sig i. Det finns väl en förklaring till att de just är föredettingar! Eller hur?  Fattas bara att Olof Johansson vill bli energiminister i en sosseregering! Vad fattas m? Tålamod? Ja, hur länge? Vem värper Columbi ägg? Snabbrapport till stämman där vanligt folk intervjuas - tidigare och kvarvarande sympatisörer - som underlag för en stämma som blir en kick off inför valet!!!??? Jag har min analys, men det vore magstark om alla hemmafixare lägger mer lök på laxen i detta läget. Inget vore enklare just nu än att sticka ut och leverera vilda idéer för att lyfta partiet för den som vill synas i debatten!  Jag minns min första valrörelse 1970. Då fick vi 11,5%. Sen kom Bohman och lyfte partiet. Gösta var populärare än partiet! Lärde mig mycket av honom.


Oanmält åskväder med störtregn igår. Jag gjorde underbar kantarellmacka till lilla hustrun som bakade kringlor. Det hjälper inte med milspromenader varje dag när man ser inköpen av smör, grädde och rött vin. I Sverige blandar vi bort korten. Vi tror att fetman löses genom en extra gympatimme. När problemet är all "skit" vi stoppar i oss. Träffade en gympalärare i våras. Som sa att de elever som skulle behöva en extra timme redan nu har tusen ursäkter och intyg för att slippa de timmar som redan finns. Inför rejäla sockerskatter genast!


Flaggan hissad. Gäster på gång. Och solen går upp över en spegelblank vik! Dimmorna lättar!


Bo Frank
Blekinge 20170731