torsdag 15 december 2016

Nedräkning - skrämmande i Sydsvenskan

I morgon har jag ett sedvanligt avslutningslunchmingel för småpampar som jag,  på lokal. Enligt vad vi brukar ha i kommunen! De "närmast sörjande" är inbjudna. Kan dock inte hindra någon från att komma. Bloggar om detta i fjortonde timmen. För att inte mörka och för att inte bjuda in hela världen.  Jag satte efter stor tvekan detta datum redan i mars, då Monica Sandberg bokade upp lokal. Vill med detta visa att jag är ytterst seriös som håller saker tätt. Som skall hållas tätt. Har varit Sveriges mest transparenta KSO samtidigt som jag aldrig privat eller offentligt lämnat ut vem jag umgåtts med privat eller i jobbet. Alla mina lunchfakturor med namn finns dock offentligt. Har haft någon lunch varje måndad som jag betalat privat för att att det inte skall bli offentligt. Till nytta för kommunen och för att skydda dem som kommunen haft nytta av! Och har sällan blivit bjuden på lunch av utomstående som kommunen haft affärsmässiga förbindelser med.  Och aldrig utanför ett etiskt regelverk.

Just kommit hem från Stockholm. Med mängder av nya idéer som jag får ge till andra. Och träffat spännande personer. Svante Axelsson, regeringens klimatsamordnare, berömde Växjö idag. Min hjärtefråga. Miljö, vatten och klimat har varit min passion. Tillsammans med Bergman, Beatles, Strindberg och olika bildningsgurus.

Har alltid intresserat mig för människoöden som stundtals " ätit på mig".

Nu går jag in för att komma bort från allt dagsaktuellt.

Och hjälper till lite där jag kan. Men tänker i första hand vara till för de jag försakat. Mina närmaste.

Jag är inte mer unik än någon annan. Jag har dock inte varit oengagerad!


PS Lyssnar på Smålandsnytt.  Dålig lukt på en toalett. Mår illa. 99, 9% av världens befolkning skulle vara glada för att detta var det stora problemet. Blir så trött på den introverta ankdammen ibland. Och skäms.....  DS Och i morgon skall jag träffa Smålandandsnytt......


Läser ett inlägg i Sydsvenskan från centerns gruppledare i Malmö. Måste sluta läsa tidningar för att inte tappa förståndet!?








Bo Frank
Växjö 20161215/16