måndag 24 oktober 2016

Ja, det var den helgen! Lundell och Dylan!

Och söndagen blev speciell. Fin middag som avbröts av bud från lasarettet. Hade dessförinnan linkat iväg till stationen på em och lotsat hem lilla mexikansak solen och senare min mor. Börjat komma upp i den åldern då man frossar i olika krämpor. Allmänt omdöme, vården är bra bara man kommer till. Den offentliga vården har köer. Ett år för en hörapparat. Ett halvår för en röntgen. Vårdcentraler som i praktiken inte låter arbetsföra boka tid. Där man blir hänvisad till privat vårdcentral. Min egen vårdcentral svara inte ens på mejl. Skall nu lista mig på en privat vårdcentral.  En bekant. Fyra måndader för remiss till lasarettet för att ta bort ett hudmärke. Vid kontakt med privat vårdcentral gjordes detta samma dag. Ingreppet tog 45 sekunder. Varför inte drop in vård?

Idag. Sjukgymnast på Idrottskliniken som tog emot mig när jag kunde. 07.15. Oerhört imponerad. Och fick boka in fler tider då jag kan.

Företagsbesök hela dagen. Och ärendeberedningar. Årlig lunch med Monica Sandberg och hennes företrädare Gull-Britt Persson. Två kvinnor som gjort och gör stor skillnad i Växjö. Jobbar och har jobbat nära KSO. De som efter mig kan det mesta som har hänt de senaste 25 åren och lite till. Besök på Fresh, Rosholm och Dell och Nab solutions. Impad över alla dessa företag. Det är entreprenörerna som bär upp Växjö. Har skrivit en kommande grej i SmP om detta. Som en del i mitt " politiska testamente". Kanske det enda.

Ett kort kvällsmöte. Sen middag. Sen, inte sedan.  Ladda ryggsäcken med välstrukna skjortor för resa till Bryssel i morgon.  Och några gamla Strindberg. Världens störste författare.

Veckan har börjat bättre än den slutade! På spåret igen. Med full fart. Om än stel i kroppen och diverse skavanker. Träffade sjukvårdsnämndens ordf Lotta Svanberg idag. Jag skall delge henne framöver vad som borde göras. För stor överbyggnad i den offentliga vården, hierarkier och annat.
Media struntar totalt över produktivitet. Inga inblicksreportage där inte!


PS Njutning att läsa Ulf Lundell om Bo Dylan i Aftonbladet idag DS



Bo Frank
Vääxjö 20161024/15