fredag 9 september 2016

Gott och blandat - inför helgen! Stjärnglans i Växjö på måndag!

Sjukt varmt. Detta till trots ett mail från en klimatförnekare som jag diarieförde. SmP har begärt ut loggar på en massa mejl till mig och andra politiker. Som vanligt inget att dölja.

Möte och info för nyanställda idag. Jag låser dörren för att inte bli avbruten av nyanställda som kommer släntrande för sent. Idag var det tre stycken. Sa åt dem när jag gick ut, att i Växjö kommun kommer vi i tid!!! Personerna i fråga var dessutom väldigt ledigt klädda!

Möte med Trafikverket. Bra stämning. Drog bl a våra argument mot att de vill sänka hastigheten på alla vägar till och från Växjö. Vi går vidare och uppvaktar Generaldirektören. Växjö mest drabbat av detta i landet. Lunch på 4 Krogar.

Möte om ny återvinningsstation/återbruksby. Bra möte. Bra renhållningsshef och bra medarbetare till chefen.

Möte om infrastruktur.

Vinkade av lilla Solen som åker till Lund för att passa barnbarn. Fd biskopen på stationen på väg till trevligt resmål.

Runt sjöarna. Trevliga människor som önskar mig lycka till i " nästa liv" Blir rörd. Dock en man som cyklade i kapp mig och var väldigt kritisk eftersom att han ansåg att jag var ansvarig för att han skulle bli vräkt när försäljningen av bostäder verkställts. Sa till honom att detta var sossetrams! S har i alla fall lyckats skrämma upp en del, men samtidigt tagit sig allt längre ut i en politisk öken!

Gett order idag om att få fatt i Göran Persson. Såg något i Aftonbladet om att kan dömde ut polititiker för brist på visioner. Han ville se en trästad i Sverige. Det vi jobbar med!! Vet han? Han skall få veta.

Härligt med alla kungliga barndop!

Har sökt det som jag ofta söker när hustrun är borta. Kalvlever. Vare sig på Konsum eller ICA i stan fanns denna delikatess. Inte heller på Willys när jag gick förbi där. Vore jag chef för måltidsenheten skulle alla barn få gräddstuvad kalvlever med bacon, sardeller och kapris minst varannan vecka. Jag fick både leverstuvning och blodpudding ofta i skolan. Det blev bra folk av oss! Vi gnällde bara på potatisen med skinn.Och detta otyg serverar t o m restauranger i Växjö. Men där går jag aldrig!!!

Lite för mycket gnäll på skolmaten. Där det alltid finns fina salladsbord. Med tanke på all pasta och falukorv som säljs undrar jag om barnen får bättre mat hemma? Och lika mycket elologiskt som i skolan? Samma sak som att skolvägarna är farliga för att cykla. Men på fritiden???

Kära läsare. Fick en kick av alla människor jag bytte något ord med i em. Men retar mig på svarta, dyra bilar på gågatorna. Som ofta körs av unga män. Med handikapp P till stånd. Och poliser i Växjö är en bristvara. Förutspår Exit för rikspolischefen. Tyckte synd om Jarl Holmström som jag "debatterade " emot i radion igår. Höll faktiskt igen!!!

Till sist. Paul McCartney har inte uppdaterat sin hemsida sedan 31 augusti. Vad händer?

Än en gång,  till sist. Alliansen tramsar som dissar regeringens förslag om att kvotera till börsbolagens styrelser. Anders Borg hotade med detta för länge sedan. Och bolagen har inte skärpt sig.

Margot Wallström. Sveriges mest överskattade politiker, dissar AKB för henne resa till Israel! Wallström har lyckas med att  reta upp både Arabländer och Israel. Önskar Carl Bildt tillbaka. Kan ärligt säga det ingen tror. Utifrån mitt perspekiv,  den m ledare som har haft mest tid med oss småpampar ute i landet! Och ofolkligt folklig. Reinfeldt raka motsatsen.

Måndag. En stjärna kommer till stan. Elisabeth Svantesson. Oliver har riggat till max och Anna T och jag får bara övervaka att junior sköter sig som alltid. Han behöver dock ej ge ES en dos poäng i nationaleknomi och annat. Detta är redan verkställt av Linné. Tror att ES dessutom besöker universitetet. ES är en av arkitekterna bakom m:s nya och realistiska flyktingpolitik. Hoppas helgen går fort. Återkommer med en resumé på söndag kväll!

Bo Frank
Växjö 20160909