onsdag 23 mars 2016

Uppdrag granskning och om den svenska naiviteten

Jag är likadan. Tror på det folk säger, godtrogen, men blir mer och mer misstänksam. Mot vad jag ser och hör. I Sverige går vi på det mesta. Tror folk om gott som kommer hit. Däremot finns det anledning att fundera på vad människor gör i vårt land som i grunden vill ändra vårt sätt att leva och vara. Läkarförbundet är helt tyst i debatten om alla falska läkare. Och svenska politiker och myndigheter fegar på välkänt manér!

I Kalmar idag. Jurymöte för Linnéuniversitetets miljöpris. Vi bestämde oss för en " gäddforskare". Fiskar och vattenvård. För en bättre miljö!

Hem. Promenad till m-expen. Kom för andra gången på två veckor i luven med en taxichaffis från Top Taxi i Växjö som hämtade upp två ungdomar på Storgatan/gågatan. Förstod knappt vad personen i fråga sa! Språkförbistring! Mejlat polisen om detta. Jag måste börja blunda när jag går på stan framöver. Vad händer i Växjö? Jag är djupt orolig för det jag ser och hör. Ser också det man nu vill åtgärda i Stockolm, Malmö och Göteborg. Friska ungdomar i dyra bilar med handikapptillstånd. Inte varje dag, men ofta!

Kvällsmöte med m.

Hem. Läser Lokalbladet! Tror inte att det är sant att ungdomar får betalt sommarjobb för att gå kurs i demokrati  och utlandsresa!

I skrivande stund 2 - 1 till Lakers.

Talade om för Johan Persson ( Kalmar ) idag att DFF kommer att inta Kalmar!


Bo Frank
Växjö 20160323