tisdag 23 februari 2016

Kinberg Batra vs Åkesson

Tänkte jag skulle låta bloggen vila någon dag. I vissa, icke politiska kretsar, har mitt senaste inlägg orsakat stor oro. Men det kan inte sätta min agenda.


Åkesson skall göra m till huvudmotståndare. Det är enkelt. M har fattat att Sveriges flyktingmottagande inte är hållbart, men har till skillnad från sd förslag på en bättre integration för de flyktingar som finns i landet. Vi måste förhålla oss till verkligheten. Först när m t ex började driva en del krav vaknade s. Nu ser det t o m ut som om regeringen fattar att man måste åldersbestämma de som kommer hit. M:s utspel igår om att dra in bidragen till den som inte delar i samhällsorientering ( jämställdhet ) är en förlängning av arbetslinjen. Synd att sd bara fastnat i att säga nej och inte så många förslag på hur vi skall få människor i arbete. Det har gått ut brev från sd till kommunalpolitiker om samarbete? Och att m sagt till oss att vi inte får svara på detta. Jag har inte fått nåt brev från sd! Vad är det för fel på mig? Kränkt? Nja.
Jag har heller inte fått brev från partiledningen om att inte svara. Den nya partiledningen, med AKB, i ledningen har kraftfullt minskat antal käcka mejl till oss gräsrötter om vad vi får säga och inte säga och har i stället bemödat sig om en dialog. Inte minst med oss som är kommunalpolitiker som har ofoget att vara örat mot marken/medborgarna. Urstark partiledning med AKB, Elisabeth Svantesson ( forskarutbildning i Växjö ) och Peter Danielsson. Och med vår Anna Tenje i partistyrelsen.




Åkesson har fel. Det har inte utgått nåt påbud från partiledningen. Tror att Åkesson är lite skärrad över att m driver regeringen framför sig och inte sd!
Oaktat detta anser jag att alla seriösa förslag som läggs av alla partier skall prövas seriöst Också från sd. Även förslag från f d kommunistpartiet som s tagit hjälp av under snart 100 år.










PS Milles "fisk" försvann ju utanför Utvandrarnas hus. Varför inte uppföra en fullskaligt variant av Dackes dröm på samma plats. Moberg var ju också samma " andas barn" . Visar som sann monarkist min förmåga att låta svurna fiender till detta lyckliga statsskick få en plats i tillvaron. DS






Bo Frank
Blekinge 20160223