onsdag 3 februari 2016

Eftersnacket - misstänker oärlighet!

Fler och fler jag lyssnar till tror att hela höghastighetsprojektet kapsejsar. Ett storstadsprojekt som dränerar Sverige på pengar. De politiska förvecklingarna kommer att bli oöverskådliga. Oavsett. Min uppgift är att ta fajten för det som gynnar Växjö och vår region. Och de som bor i Ljungby måste arbeta för sitt. Region Kronoberg kan vara en samtalsplats, men aldrig någonsin träda i kommunernas ställe. En tänkvärd insändare i SmP idag belyser en annan aspekt på detta. Och inser att projektet med en ny regional indelning av Sverige inte kommer att bli av eftersom det kommer inte att gå att få ihop detta samtidigt som tågprojektet pågår.

Hämtade mammas bil på verkstan igår morse vid 7-tiden. M-grupp, Blågröna Växjö och arbetsutskott. Lunch med en för Växjö viktig ny vd. Kommunstyrelse. Bra möte med viktiga ärenden. Och viktiga informationspunkter. Kommunpolisen Scott Goodwin berättade om sitt jobb. Var inte lysande som ordförande när jag blev vresig mot ÅKB. Är långt ifrån felfri som bekant. Sd röstade med s och v när det gällde frågan om att avyttra fastigheter.

Beredning till nästkommande au. Få ärenden, så det blir inget au nästa tisdag. Sent kvällsmöte med företag. Därefter möte om nya företagsetableringar! Växjö går som tåget!

Hem. Ser Ygeman på TV. Han är lysande i vanlig ordning! När ersätter han Löfvén?  Fråga från TV om att sitta i soffa och ha  synpunkter på när och m skall fälla regeringen! Nekade. Lägger inte ett dygn på detta och anser att partiledningen sköter detta bäst. Och vet vad som skall göras i denna fråga.

Idag. Tidigt på jobbet. Sitter större delen av dagen på möte med regionen. Skall tala på Kommuninvests konferens i Växjö. Ledig kväll!!! Skall träffa goda vänner på lokal! Med min lilla mexikanska solstråle.

Åker i morgon  bitti till Heidelberg. Två damer har koll på att jag kliver på rätt buss/tåg/flyg!

PS Ber om ursäkt för ev kaos framöver. Har en elektronisk och en hederlig kalender. Den hederliga bara försvann under lunchen när jag lämnade den på min plats på Utvandrarnas Hus. Vittnen såg mig gå lite tidigare och tänkte " hur kan han lämna laptop och kalander". När jag kom tillbaka var kalendern borta. Detta leder till initialt kaos för mig. Vet dock vad jag skall göra t o m söndag. Sen börjar det svaja. Allt från den hederliga kalandern finns inte på nätet. Både av privat karaktär och jobbkaraktär. Kan vara glömsk/begynnande senil. Men är så säker man kan vara att någon oavsiktligt eller avsiktligt "snott" min kalender. Och det känns inte bra. Speciellt inte för att "utomstående" knappast haft tillgång till möteslokalen. Och vid detta laget borde den upphittats eftersom det står mitt namn i den. Och det som f ö finns i kalendern är nästintill obegripligt att läsa. T o m för mig själv! Vilket också ställt till det. Kommer att meddela utgången.

Hör på radio om alla som inte "finns" i Sverige. Människor under jord som utnyttjas i ett växande skuggsamhälle.

Skrämmande. Och lika skrämmande om nazister och andra som utnyttjar det som händer i Sverige för groteska övergrepp på invandrare, poliser m fl. Det är givetvis viktigare än min jäkla kalender!!! Sverige håller på att lämna landet lagom och går in i en extrem fas. DS




Växjö 20160203

Bo Frank