söndag 5 juli 2015

Stark respons

Många samtal och sms om mitt inlägg om s k hedersvåld. Från olika delar av landet. Har fåt några trådar att följa upp. Om att Skolverket mörkar granskningsrapporter!? Verkar inte sannolikt men osannolika saker har hänt förut.

Hade i fredags middag hemma för en del personer. Kunde sitta ute till midnatt. Körde på lördagen ner till Blekinge. Till bryggan för bad. Sommar.  Stängde av Liza Marklund. Det skall tydligen alltid finnas ett visst antal socialdemokratiska hovpoeter i det programmet. Fick spontanbesök. Återupptog gräsklippningen. Läste och tittade på friidrott. Läser att Sjöstedt vill ta från de rika och ge till de fattiga. Vore det inte bättre att ge fler möjlighet att bli rika?

Många människor är uppenbarligen lediga. Bara bråkdelen av de mejl jag brukar få. Och det gör ju mitt arbete enklare men också svårare. Jag får ju veta mindre. Noterar att media ofta hittar nyheter på min blogg. Men det 'händer aldrig att man uppger källan. Om det inte är något som man anser vara kontroversiellt och som man vill jag skall stå för!

Nu rask promenad till Ronneby.

Blekinge 20150705

Bo Frank