tisdag 5 maj 2015

Proud

Sa Bengt Swanström när han tog emot vid Willos nyinvigning idag. Imponerande högteknikföretag som grundades av Bengts f d svärfar. Är imponerad över människor i min bekantspaktskrets som driver företag. Har några stycken sådana. Där man själv ytterst är ansvarig för att det hela går runt, anställda får lön etc. Världen bärs upp av entreprenörer. Och av politiker som vill att det skall löna sig att arbeta för hög som för låg. Och då blir det resurser till människor som behöver hjälp. Sossarnas bidraglinje är förödande för de mest utsatta. De kommer i kläm om inte alla vi andra arbetar och sliter.

Var på mp:s gruppmöte igår kväll. Är blågrön i själen. Idag började jag dagen med att träffa norska Aktuellt som vill skildra Växjö som Europas grönaste stad och föredöme. Och alla är som vanligt förundrade av att en högerman sätter miljö och jämställdhet högst. Inte ett ord från SmP om hur man nyhetsvärderar manlig och kvinlig lagidrott. Man sliter internt med detta och klarar inte att säga att Bo Frank hade rätt. Jag är snabb att säga att jag gjort rätt eller fel. Åsa KB kallar det för tyflon Och lite rätt har hon. Men ändå.

Efter norsk TV. Som vanligt en tisdag. M-gruppmöte, blågrönt gruppmöte. Arbertsutskott. Willo. Kommunstyrelsen. Och nu snart till ett internt kvällsmöte.

Klimatförändringar. Inten skall det störtregna i torra Maj månad!?

Snart hem till min lilla fru. Lite sent, men....
I morgon företagsbesök hela dagen. Minst tre företag, tror jag. Och kvällsmöte med moderata regionpolitiker. Rullar inte tummarna! Som alla vet.


Bo Frank
Växjö 20150505

Oj vad mycket femmor det blev