måndag 13 april 2015

Gnällig och sur!

Gick i lätt duggregn till riksdagshuset. Arbetsgruppen kring integrationsfrågor. Finns ett par skarpa profiler. Har nog sista mötet 4 maj, om jag kan närvara.

Förkyld och därmed sur. Och tågkaos i vanlig ordning.

Nu slumpade det sig dock så att mitt tåg gick i tid, nu snart i Nässjö. Läser om Ynglingen, av Dostojevskij. Är så bekant med alla hans snirkliga utläggningar, utförliga personporträtt och iakttagelser av människors karaktärer. Och man blir ju heller inte muntrare av att läsa Dostojevskij. Men melankoli passar bra idag.

På jobbet mycket tidigt i morgon bitti. Får se om jag klarar att gå till Vida i morgon kväll. Skönt att komma hem. Har inte varit hemma på mer än en vecka. Och lilla hustrun väntar med en sen middag. Och jag får ta mig en slurk Lixir och dricka vår egen juice av morötter, grape och ingefära.
Känner mig som huvudpersonen i Anteckningar från ett källarhål, just nu. En bok jag läst lika många gånger som Markurells i Vadköping. Kanske 50 ggr.

Gläds dock över en härlig arbetsvecka med fullt upp från morgon till sen kväll.

nästan Nässjö 20150413

Bo Frank