tisdag 17 februari 2015

Hur illa är det i Sverige? Och om Lars Vilks! Sverige och Danmark. SSU?

Jag tvivlar aldrig på medborgarnas förstånd. Det framgår av dagens artikel i papperstidningen SmP. Men när SSU attackerar mig för islamafobi för att jag ställer frågor om hur judarna upplever situtionen i Sverige, då visar det på något som inte är som det skall vara. I Sverige 2015.

För några veckor sedan uppmärksammades förintelsens offer. Sedan dess händelser i Paris och Köpenhamn. TV igår. En judisk företrädare som kände sig mera rädd i sossestyrda Malmö än i Köpenhamn.

Jag ställer två frågor. I min blogg.

Och som alla vet har jag i åratal kritiserat Israles aggressiva bosättarpolitik. Men det kanske bli lättare att förstå den om man inte ens får ställa frågor om hur judarna uppfattar sin situation i Sverige och Europa utan att bli ifrågasatt.

De gamla socialdemokratiska folkbildarna, som också är en del av mitt idéarv, skulle inte vara stolta över hur SSU i Växjö lånat sig till språkrör mot det fria ordet och den fria tanken!

Läser på text TV att Lars Vilks får pris i Danmark för yttrandefrihet. Skulle aldrig kunna hända i Sverige. Hur ser SSU på det!?

Är allvarligt oroad för att takhöjden i svensk debatt för vad man får säga snart är obefintlig. Kommer ihåg tystnadens diktatur mot Sovjet på 70-talet!
Då sossar såg Baltikum som en legitim del av Sovjet.Och att den som  ifrågasatte detta var krigshetsare eller inte riktigt klok! Eller bådadera.

Läser att dansk polis får de resurser som behövs för att bevaka viktiga institutioner. Läser att svensk polis inte får de resurser som behövs. Och inte försvaret.

Men Migrationsverket har inga begränsningar!

Och då kallar väl SSU mig för rasist!? Minst!



Bo Frank
Växjö 20150217