fredag 27 februari 2015

Hook och unga muslimer. Och Lars Vilks. MUF! Reviderat inlägg!

Sitter andra dagen på Hook med den moderata regiongruppen. Bra möten i trivsam miljö. Igår lagade vi mat tillsammans.

I TV-sofforna sitter samma människor i samma åsiktskorridor. Man är alltid för tiggeri, mot vapenexport och för att alla skall ha allt gratis. Och knappt någon skall behöva arbeta.

Fasar för att vi få lagstiftning som innebär skyldigheter för kommunerna att ordna stadigvarande boende för s k EU-emigranter och skolgång till ev barn. Detta ovanpå vårt enorma flyktingmottagande skulle leda till kaos och social oro. Jag har efter mycket funderande kommit fram till att vi kommer allt närmre en punkt då tiggeriet måste förbjudas. Jag ser nu också att stora inslag av att detta är organiserad verksamhet där många tiggare står i beroendeställning till de som sköter om verksamheten. När nu tiggeriet ökar mitt i vintern, hur skall det då inte bli när vi går mot varmare tider?

Det är inte bara villainbrotten som polisen inte har resurser att arbeta med. Hör på TV att krigsförbrytare kan gå fria i Sverige p g a bristande polisresurser. Vi som dagligen pratar med medborgare får höra att många människor upplever stor frustration och oro över allt som händer i samhället. Man måste ta människors oro på allvar. Människor som upplever att politiken negligerar den som arbetar och sliter, betalar skatt och vill vara goda medborgare.

Hör på TV att man vill sammankalla FN för att IS förstör kulturskatter. Men inte för att barn slaktas och våldtas.

Nu snart till PRO för att prata om Beatles!

Det gick bra hos PRO. Trevliga människor. Många "gamla" fackliga företrädare. Bra folk. Skulle inte förvåna mig om många röstar m. Struntsamma.

Hör på radio att unga muslimer bildar ring med judar runt en synagoga i Stockholm. Det finns lite hopp. Också ett sätt för muslimer att vinna respekt i Sverige.  Finns mycket att göra. En så enkel sak som att tillåta kvinnor att handhälsa på män. Jag har flera gånger känt mig kränkt för att kvinnor inte hälsar på mig. Och att män inte häslar på min fru. Man får ta seden dit man kommer.

Också glad för att jag idag blivit inbjuden till en i huvdsak muslimsk förening att tala om " Traditioner i Sverige" Helt underbart.

Nu helg, fast skall kampanja för partiet i helgen!

Är inte överförtjust i vare sig Elisabeth Olsson Wallin eller Lars Vilks.  Men Vilks har tydligen fått talförbud på ett svenskt universitet. En symbol för det fria ordet. Både universiteten och Vilks. Trodde jag. Åsiktsdikaturen anpassar sig till den värdeförskjutning som sker i Sverige. Jag är allvarligt orolig för vad som händer i Sverige.

Det det är ju tur vi har moderata ungdomsförbundet som hellre pratar om att minska anställningsskyddet i Sverige än att ta strid för det fria ordet. Jag gick med i KS/MUF 1969 för att vi då ville avskaffa åsiktdiktaturen i form av radio-TV-monopolet. Men nu är MUF för att åsiktsdiktaturen breder ut sig. Såväl i samhället som i partiet!

Jag bröt medvetet mot en princip just nu. Att offentligt gå i polemik mot en del av partiet. Men begriper inte varför MUF skall komma till Växjö och kritisera en del av landet som faktiskt haft ett högt flyktingmottagande.




Bo Frank
Växjö 20150227