lördag 25 oktober 2014

Ont, ont! Och en programförklaring!

Det blåste som fn igår och regnade. Ekan helt vattenfylld och höll på sjunka med motor och allt. Tre cm kvar upp till rellingen. Fick börja ösa med hink från bryggan. Dragkrog och rep, så var båten uppe. Åkte till Ronneby o hämtade lilla solstrålen som kom med buss 240 från Växjö! Gjorde tortillas med Serranoskinka, lagrad Kvibille cheddar o diverse grönsaker. Sover gott i halvkallt vindsrum!
Slitit ute idag. I regnet. Nedklippning av div växter och buskar, tagit in diverse saker för vintern, fixat och donat. Ont i nacke och rygg!  Gått promenad i blåsten. Och väl hemma, efter årets första glögg tvingade lilla frun mig att göra ett personlighetstest. Och jag kom ut som en krokodil. Vilket hustrun redan visste. Dominatorkrokodil. En blandning effektiv och ineffektiv motivator. Självständig, snabb, intuitiv, accepterande, drömmare, diffus, opraktisk, lättretlig, påstridig, stressad, öppen, nyskapande. Etc, mm,mm. Öppen kroppshållning, svårt att sitta still. Det sista är väl någon bokstavskombination.
Inte helt förvånad eftersom jag känner mina bästa och sämsta sidor rätt väl. Som enkelt beskrivs som bríst på tålamod.

Inne och kurar. P1, lagar mat, dricker ett rött vin som nästan tar oss till Nirvana. Hustrun skurar kakel i lilla toaletten. Jag sätter nya ljus i alla ljusstakar. Och eldade lite för mycket. 27 grader nu i stora rummet mitt i husets bottenplan. Lider av att se husets skamfilat på utsidan. Men regeringens kvinnofientliga politik - för Rot och mot Rut - gör väl så att vi kan måla om nästa år! Och använda Rot.
Tycker trots allt att Löfvén klarat första veckan OK! Men förvirringen i klimatpolitiken är total. Men blottas inte därför att alliansen inte har högre ambitoner. Gillar inte att inte alliansen tar täten i miljö och klimatfrågor. Det skulle ge en injektion till vårt näringsliv.

Paul McCartney ligger inte heller på latsidan. Är inne på hans hemsida varje dag!

Min uppgift i kväll!? Lägga in hela 2015 på traditionellt sätt i Akademialmenackan. Och Monica Sandberg, som är kommunens mest värdefulla medarbetare - kommunchefen får ursäkta - har dessutom en reservalmenacka på lager efterson hon känner mig. Och lägger dessutom in alla mina möten i elektronisk kalender som bara Monica och jag har tillgång till!
Ikväll? Downton Abbey. Det enda vi ser på TV. Förutom nyheter. Skall vägra  betala TV-avgift 2018 som civil olydnad. Svensk s k Public Service är för mycket sex, svordomar och allmänt dålig stil! Och radions inriktikning är mycket v, Fi och annan vänster!
Det är omöjligt för konservativa stilbrytare som krokodilen Bo Frank att få plats för att diskutera annat än när jag inte är överens med partiet och kring flyktingmottagande.

Var i Sverige  finns det plats för den som är för mer jämställdhet/kvotering, mer pengar till försvaret, hårdare klimatmål, mer pengar till kulturen, något stramare flyktingpolitik, mindre av bidrag, mer pengar till idrotten?

I Växjö!

I ett lätt anfall av hybris anser jag att Sverige borde vara som Växjö!!!!

Och Växjö har en kommunl instatstyrka med gamla bandvagnar och annat från I 11. Som vänstern ville skrota! Denna instatsstyrka var värdefull under stormen Gudrun!

Trevlig helg! Tillönskas alla läsare! Vänner, oroliga på partikansliet i Stockholm, sd-aktiva som dissar mig, journalister och JUST DU! Har mellan 60 och 4000 som läser inläggen. Inte så pjåkigt för att vara en enkel landsortspolitker i obygden!

Och mitt erbjudande står fast. En spännade föreläsning om Beatles. Har fyra bokade framträdanden innan jul! 

Bo Frank
Blekinge 20141025