fredag 19 september 2014

Tack snälla Växjöbor! Jag vann!

2010 publicerade inte lokala media resultatet av personvalet i Växjö. Frågan är om de gör det nu!?Jag vann igen.Stort! Och speciellt eftersom m hade flest namn på listan - som jag kokurrerade med!Personvalet är intresant eftersom de visar hur väljarna vill att partierna borde ha rangordnat kandidaterna. Och för en del partier är det skämmigt. Tänker på s som med ett nytt första namn som utmålats som segrare inte fick mer kryss. Än värre för tvåan på listan som fick se sig omsprunget av flera namn! Detta visar att s inte lyckats mobilisera. Och partiernas röstandel hänger lite ihop med hur pass attraktiva kandidater man har!
Jag skall erkänna, jag behöver inte det för det stod ju i tidningen eftersom jag säger det jag tycker utan krusiduller, att jag kände mig chockad av SmP:s undersökning som ännu inte kommenterats!
Vi vet inte ännu vem som styr Växjö de närmsta fyra åren. Och det anklagar jag inte väljarna för. Tvärtom. Jag respekterar alltid valresultatet - till skillnad från andra.
Tack snälla Växjöbor för att ni ännu en gång gett mig Ert stöd! Jag har känt det varje dag under valrörelsen - men blev som sagt chockad av SmP.s undersökning. Jag gick inte och la mig. Jag arbetade än hårdare. Och det gjorde att moderata valarbetare. Utan dem hade jag inte lyckats!

Alicante 201240919

Bo Frank