lördag 13 september 2014

Dan före dag! Alliansen beredda att styra om sossarna underkänner väljarna!



Rolig dag, Superkampanjade. Växjös största tårtkalas utanför vår valstuga idag. Det krymper ytterligare mellan blocken.
Lunch med alliansvännerna idag för att stå enade i alla lägen efter valet. Hemskt att höra hur sossarna redan börjat uppvakta allianskollegor.  Vi får accepetera medborgarnas dom. Blir sd vågmästare är vi beredda att fortsätta att leda Växjö. Och sossarna får gärna stödja oss. Vi ansluter oss inte till sossarnas budget. Och vi förhandlar inte med sd - eller med de rödgröna. I en demokrati måste man acceptera hur medborgarna röstar. Vill sd höja skatten och låta kommunens utgifter skena får de rösta med s. Det hade dock varit juste att innan valet säga hur man tänker eftersom man inte har något eget budgeförslag. Mitt tips! Alliansen fortsätter att styra Växjö med sd som vågmästare. En sak vill jag vara tydlig med. Jag kommer inte att leda en alliansen om vi inte får igenom vår budget!

Jag kan ha fel. Men så mycket positiva vibbar idag. God stämning! Många som kommit till mig och sagt fina saker!

Stängde butiken av lite olika skäl vid 19.30 idag efter 13 timmars kampanjande. Många kamrater fortsätter halva natten. Står i vallokal 10 timmar i morgon,

Valvaka på Statt. Vi har bjudit våra "kinesflickor" som vi är vänfamilj för. De har av förklarliga skäl aldrig varit på en valvaka. Där de riktigt röda styr är ju valen överflödiga!

Sista bloggen denna valrörelse? Sista bloggen någonsin? Det avgörs i morgon! Lite av att vinna eller försvinna.

Mina tankar går nu till Fredrik som jag egentligen inte känner mer än som den bäste statsministern någonsin med hänsyn tagit till omständigheterna! . Han har världens press på sig att inte vara så överlägsen som han är! Debatt om en timme!

Detta är ett ödesval för Sverige.

Bo Frank
Växjö 20140913