fredag 29 augusti 2014

Skyttedal skjuter skarpt!

Skyttedal svär i kyrkan. För ett och ett halvt år sedan uttryckte Tobias Billström samma sak. Och fick medhåll av den nye partisekreteraren. Ridån gick ner!
Har lovat mina partikamrater att inte kommentera Skyttedal även om jag gjort det tidigare på min blogg. Och gör det inte heller. Jag bara reflekterar.

Jag har också varit ung. Och lika frispråkig som idag. Kan dock tycka att timingen för detta uttalande är lite av ett ungdomligt effektsökeri. Den som inte är helt politiskt skolad kan göra det misstaget att ta till sig det man får höra av medborgarna!
Edmund Burke sa en gång, jag ger mina väljare allt utom mitt eget huvud, det behåller jag för mig själv! Och så har jag levt!

Politikens uppgift är dubbel. Att bilda opinion för det man tror på. Och att lyssna på människor!

Spretar det för mycket går det åt skogen!

Försöker nu kombinera frispråkighet med ansvar. Och det har jag alltid sett som min enkla/svåra uppgift!


Växjö 20140829
Bo Frank