onsdag 6 augusti 2014

Elin Wägnér och Karin Hansson

Valarbetade hela dagen. Har mina knep. Körde på kvällen till Lilla Björka, Elin Wägnérs hem i Berg. Smakfullt och harmoniskt hus. Karin Hansson höll föredrag om Det fria ordets hus i Växjö. En av de saker jag är allra mest stolt över att ha varit med och stöttat. Unik institution i Sverige och en utlöpare av att Växjö är fristad för förföljda författare. Ett initiativ jag tog 1995. Karin Hansson har gjort ett mästerligt arbete och invigningen var bland det mäktigaste jag varit med om. Att få lyssna på Astrid Trotzig.
Det var sådan ro i Berg. Den var så påtaglig att man kunde skiva den med en osthyvel. Och trevligt att få slappna av bland humanister. Kommer att syssla med denna form av sällskap på ålderns höst. When I´m sixtyfour. If you still need me!

Körde kringelikrokvägar tillbaka till Växjö och la lite lappar i brevlådorna. Sveriges  läckraste
politiska vykort. Vår lokala variant av Abbey Road. Som  också sitter i jätteformat på vår valstuga.

Kul att spela in radioreklam idag. Och få lära sig lite hur proffs gör. Ganska lite rabalder om René. SmP:s ledare har ju tecknat detta i ett nötskal. Alla vet att jag med glimten i ögat alltid kallat René för presidenten. Han har den framtoningen. F d fotbollspelare och numera tränare. Någonting för Öster?
Hoppas de grejar det hela. Är superimponerad över vårt damlag. Skulle gått igår, men bommade att de spelade inomhus!

Nu skall jag tillbringa resten av kvällen/natten till att svara på mejl. Har ingen avlastning överhuvudtaget för allt sånt. Folk i min position i andra motsvarande kommuner har minst en eller flera hjälpredor av olika slag. Hade jag haft en stab runt omkring mig kunde jag kört till jag blir 90? Men nu är jag inställd på att vinna valet och ge järnet i fyra år till. Man skall inte behöva bära ut mig. Det finns kommunalråd som har passerat bäst före datum.

Bo Frank
Växjö 20140806