fredag 1 augusti 2014

Brottsanmälan igen - inget resultat

Fattar nu varför brottsligheten kommer att minska kraftigt framöver. Det går inte att komma fram till polisen för att anmäla brott. När de sa att det var 61 samtal före och 19 minuters kö,  så knappade jag in återuppringngningen.  Fick bekräftat att jag skulle bli uppringd på det nummer jag angav. Ännu har ingen ringt, efter 7 timmar. Och de sa att de ringer bara två gånger. Skall bli intressant att se hur lång tid det tar.  Förr eller senarte måste det göras en seriös utredning om hur färre polisstationer, sämre telefonservice o liknande leder till att människor ger upp. Detta är tredje gången på två år som jag inte kommer fram. Och jag vill inte  belasta journummer för sådant som inte är livsavgörande. Slår man 11414 möts man dessutom av en dator som inte fattar vad man säger! Och hur det funkar för en person som bryter på svenska vågar jag inte ens tänka på. I våras sökte jag t ex polisens infochef i länet via växeln i Malmö. De visste inte ens vem han var. Och nu vet jag inte ens var i Sverige jag hamnar? Med denna datorröst.

Jag som är högst ansvarig för en organisation som är 50 ggr större än polisen i länet svarar direkt när någon ringer. Och både jobbnummer och hemnummer är offentliga.

Växjö 20140801
Bo Frank