måndag 23 juni 2014

Artiga barn


Klar tidigare än beräknat. Åkte till Gent vid lunchtid. Mängder av belgiska barn på skolresa. I klasar. Artiga 8-åringar som ville resa på sig när de såg gamlingar som jag. Hade aldrig hänt i Sverige. I Belgien går tågen i tid och man alla har pappersbiljetter. Bättre det än elektroniska biljetter och tåg som aldrig går! Tog en kanalbåt för tredje gången. Lyxigt i solen. En båt för 25 pers för bara min lilla fru och jag. Gick i Gent flera timmar. Hann en öl på en rest som hade mer än 180 olika belgiska öl. Tåget tillbaka till Bryssel. Har ikväll förmöte inför styrelsemötet i morgon. Räknar med att Åsa har anlänt. Har så fullt program i morgon med styrelsemöte, lunchseminarium och så skall jag prata på ett annat möte sen em.
Hemma inga sensationer. Så vitt jag vet. Kunde önska Växjöborna bättre väder. Hoppas att allsången funkar i iskylan.

KAN FORTFARANDE INTE KOMMA IN PÅ MIN BLOGG. TAR HJÄLP AV ANNA H. Känns hemskt att inte kunna få detta att funka. Å andra sidan hjälpte Anna mig i åratal! Får be IT ta itu med detta när jag kommit hem!
Hemma sent på onsdag. Halvjobbar torsdag och fredag. Liksom nästa vecka då jag bl a skall tala i Almedalen!

Så några veckor ledigt i kombination med att öppna upp valstugan!

Bryssel 20140623
Bo Frank – ditt kommunalråd som alltid är på hugget