fredag 2 maj 2014

Slut på snällismen

Få är så noggranna som vad jag är när det gäller att diarieföra mejl. Allmänheten har dock inte alltid klart för sig att varje gång man skriver ett brev/mejl till ett en politiker så är det en offentlig handling. Jag får ibland mejl där olika personer baktalas och som kan vara ganska kränkande. Det har hänt att jag frågat personen i fråga om han eller hon verkligen vill att detta skall diarieföras. Varpå personen blir helt försträckt över tanken att det skall komma i tidningen. Nu har media uppmärksammat detta och det skall vara hjärnan som styr och inte hjärtats röst. Så nu får jag upphöra med min snällism i detta som jag praktiserat några gånger om året! Skönt att slippa diareföra telefonsamtal Men FRA skall väl ha något att göra! Bo Frank Växjö 20140502