onsdag 12 mars 2014

Till Stockholm igen!

Tåget rusar fram över Östgötaslätten och solen skiner. Träffade den alltid lika positiva professorn Magnus Silverhielm på stationen i Växjö. Jernhusen skulle se hur knökfullt det var i det lilla stationshuset. Tur att Per S och Gunnar S sköter kontakten med dem. Skulle inte ha det tålamodet! Och jag gillar inte riktigt hur staten har bolagiserats. Skall nu upp och prata på ett seminarium för olika myndigheter och Växjös klimatanpassade samhällsplanering. I kväll skall jag delta i ett lobbyarbete för SKL med några utskott i riksdagen. Och så mingel på det. I morgon har jag mitt vanliga gruppmöte. Odh så beredningsmöte. Fredag frukostmöte och så hem till nästa mandatperiods första möte med den kommande alliansgruppen i fullmäktige. Vi är väl rustade att fortsätta leda Växjö. Hoppas på en egen majoritet för alliansesn så vi kan ha full beslutskraft. Min dator segar som bara den! Skall för en gångs skulle förbereda min presentation. Och så blir det en timmes McCall. Linköping 20140312