fredag 28 februari 2014

Att läsa litteraturhistoria och Sveriges mäktigaste kvinna

Läste på Paul McCartneys hemsida att Paul gärna hade börjat läsa litteraturhistora om han fått börja om sina studier. Besynnerligt. Samma sak för mig. Fast jag tänker börja 2018. Och hade valt en helt och hållet akademisk bana om det funniots datorer när jag var ung. Men det är en annan historia! Ibland händer det akuta saker. Beslutade omdisponera nästa onsdag för att åka fram och tillbaka till Kungliga huvudstaden. Vår omsorgschef har blivit nominerad till utmärkelsen en av Sveriges viktigaste kvinnor. Vi åker i ottan! Förra årets vinnare, Stockholms kommunchef, som läst i Växjö, har vi haft som föreläsare flera gånger i vår kommun. Den ledare som impat mest på mig av alla jag mött i den kommunala världen. Bo Frank Växjö 20140228