torsdag 16 januari 2014

Därför demonstrerar jag inte på lördag!

Häromdagen sa Fredrik Reinfeldt i riksdagen att sossarna har pengar till allt och alla över allt. Det finns ingen hejd på det hela. Och samtidigt anklagar man regeringen för att vi har budgetunderskott!

Samma sak i Växjö. Det går inte en vecka utan s lovar något,men talar inte om hur det skall betalas och får sällan frågor från media om detta! Nu semast en ridanläggning.

Håller på att sammanställer en längre presentation om Växjös enorma jobbtillväxt. Näringslivskontoret tar fram siffor. LO skall få denna och alla som är intresserade!

Jag avstår inte från demonstrationen på lördag med motivering att jag har snuva! Jag är nästan aldrig borta från något. Men att gå i samma tåg som f d diktaturkramare är inte min grej! Annars är syftet gott! Jag gillar ett mångkulturellt samhälle. Även om jag anser att Sverige inte kan ha en flytktingpolitik drastiskt avviker från andra EU-länder. Såväl andra länder som andra kommuner måste visa större solidaritet! Så var det sagt. Uppskattar också att det uppenbarligen blir en "opolitisk" talare på lördag.


Bo Frank
Växjö 20140116