torsdag 5 december 2013

Alvesta nästa

Känns ombonat att sitta i småblåsten och regnet på Kosta Boda Outlet Hotell. Reportrarna på TV gör sitt bästa för att eskalera stormen. Prata med dem på Filipinerna om oväder! Känns skämmigt. Känns lika fräscht som alltid att komma till detta hotell. Gillar designen i alla korridorer. " "Råkade ut för" en supertevlig säljare på Outleten som fick mig att köpa ett par svarta Wrangler som jag egentligen inte behövde. Fick ett mejl från Zona. Han anser inte att Växjö bryter mot något avtal. Och därmed återgår läget till det normala. Kan se att Zona är den person han är och kan inte ogilla sådana som går sin egen väg. Starkt. Men kan dock inte anse att Zonas parti tillför Alvesta någon positiv utvecklingskraft. Träffar f ö både Mats och Robban här på mötet. Och kommunchefen. Alvestas, kommunchef. Som verkar mycket bra. Skulle jag uppfattat motsatsen skulle jag inte skriva det. Recenserar inte tjänstemän offentligt. Har jag något att säga, tar jag det direkt rakt upp och ner, personligen. Vad mer att berätta? Glömde mina båda böcker som jag har på gång. Får läsa annat. Och kanske skriva ett nytt kapitel på barnboken. Läste Ulf Nilsson i Expressen idag. Lär få eko. Hamrin stannar. Bra. Såvitt jag vet. Konstaterar också att SmP klarar att hålla en kritisk distans till Öster. Fast i min värld skulle en tränare som inte finns med på ett årsmöte ha gett en signal om att man inte är intresserad av jobbet. Fast jag kanske inte kan denna kultur. Nu omgiven av dödskallar. Sitter i Ludvig Löfgrens korridor! Kosta 20131205 Bo Frank