måndag 18 november 2013

Smågrinig och gad

Smågrinig och glad Sådan är jag. Med facit i hand en bra dag! Fast de grävs igen utanför mitt fönster. Gillar mina kommunmedborgare som inte trackar mig mer för det som händer på Norrgatan. Dagen började bra och slutade bra. Fast Lakers har inte spelat färdigt ännu. Verkar ojämna. Thomas Karlsson berättade om företag som kommer att etabletas i Växjö. Och får all kommunal support. Ett byggföretag vill byggar mera. Så presentation av en utredning. Besökte ett par klasser på Teknikum. Bra elever. Stabila. Trots att jag är stenhård var de så charmiga så jag klarade inte av att bråka medtvå illar med keps på. Anser att skolorna har gett efter fär mycket med detta. Jag skulle som lärare aldrig acceptera ytterkläder på! Adrig. Å anfra sidan måste jag oc andra skärpa oss. Vi håller på för mycket med mobiler och skit på möten. I denna jakt att alltid scanna av vad som händer. För min del ett beroende som jag tänker bryta! Småmöten på em. Körde så näst sista gången av min Beatlesstudiecirkel. Är väl den enda KSO Sverige som använder min lediga tid till sånt. Men det sinns en baktanke. Jag mår bra av att prata Beatles. Fick en fråga på Teknkum om idoler idag. Visst. Ärligt Många. Mona Sahlin, Anders Borg, Paul McCartney, Sur Juanna Inez de la Cruz m fl. Bo Frank Växjö 20131118