torsdag 17 oktober 2013

Jag gör en pudel

Jag gör en pudel

Förlåt Aftonbladet! Skrev att mina kommentater kring stämman inte skulle komma in i Aftonbladet eftersom de var för positiva. Jag hade fel. Och ber om ursäkt. På min ranking kommer Aftonbladet före Expressen och DN som har en mer politisk agenda!  DN filtrerar allt som är smarta, välformulerade och vettiga kommentarer som går emot Sveriges extremt generösa flyktingpolitk!
Dagens Samhälle är också juste. Och SmP är rätt OK. Radio Kronoberg har vissa tendenser till att ha ett vänsterperspektiv sóm mall för vad som är rätt och riktigt! Många journalister har ringt idag! En från TV debatterade som en vänsterpartist. Trist att finna sig i en debatt när man skall bli intervjuad!

Fick mycket stort genomslag för ett par idéer på SKL idag. Hade lyxig/förkykld morgon. Frukost länge på Anno. Kunde inte ut och springa! För jvlgt! Sur!

Regn. Taxi mot mina principer till stationen. Träffade en av våra smarta riksdagsmän, Hannif Bali som kom som ensamkommande flyktingbarn! Jag är nära att abdikera från vårt ansvar för flyktingpolitiken i kommunen. När jag får 10 min mig att förklara varför håller alla med mig. Oavsett partifärg. Men nör det äller dessa frågor så beter sig politiker inte rationellt!

Moment 22! Stort och generöst flyktingmottagande leder till höga segregationstal! Ungefär som om Carlos Slim skulle skriva sig i Växjö. Då skulle det bli större klassklyftor! Känner mig faktiskt totalt övergiven av partiet på central nivå i denna fråga. Ett undantag. Tobias Billström har lyssnat!  Men ett starkt lokalt stöd från partivänner, alliansvänner och medborgare! Och även från en del i oppositionen!

Jag är emellertid ingen dysterkvist. Men det kan uppfattas som om jag kan ge negativ energi i desa frågor! Å andra sidan kan man uppmärksamma det faktum att moderaterna i Växjö är en av få kommuner i Sverige där vi har fler röster i kommunnvalet än till riksdagen! ´Tar man hänsyn till vår socioekonomi är vi outstanding! Den sorts analyser håller vi oss dock inte med!  Och driver MILJÖ, kultur och jämställdhet! I vissa avseende har partiet lite att lära av oss! Vi har jäkligt duktiga förtroendevalda i Växjö. Vi är jämställda. Vi har rekordmmånga duktiga ungdomar!

Nu fixa mejl, snyta mig och plocka upp lite Beatlesprylar som jag hittade på nätet i Norrköping. La en liten stund på detta!

Bo Frank
Norrköping 20131017