söndag 8 december 2013

Moderaterna syns överallt

Som enda parti på Braås "julskyltning" i hembygdsparken. Har varit med där längre än jag minns. Pratade en del med Sigvard Jacobsson som sliter och gör grovgöra. Kul att ha honom med flera mandatperioder framöver. Katarina Brännström den enda riksdagsledamoten från länet som var där! Träffase mångfa trevliga och glada kommunmedborgare. Däremot dök jag inte upp på bandyn idag! Klarade inte att dela på mig. Gläds åt en ny arbetsvecka som ligger framför mig. Det enda negativa idag av en tunn SvD. Bara ledaren om att kristna förtrycks i 132 länder var läsvärd. Detta är inget som bekymrar mediavänstern i Sverige. De blir bara bekymrade när det dyker upp någon knäpp islamofob! Med rätta. Men kan kan ge se hela vekligheten. I morgon presenterar vår valberedning förslag till fullmäktigelista. Det finns en del som tror att jag har fingrarna i syltburken. Men så är det inte. Det jag vet är att vi är det enda partiet sok presenterar en "full" valsedel. Att vi har maximala 65 namn eller om det nu var 66. Och att sannolikheten att komma på bra plats är stor om man heter Anna. Precis som inom kommunadministrationen. Det skulle vara intressant ur ett kvasivetenskapligt perspektiv se om det fnns någon förklaring till detta!? Finns det framgångsrika namn? Få Bo. Tillhör dem som inte är supernöjd med mitt namn. Bo, Leif, Göran, Benny, Jimmi, Gunnar? Inte mina favoriter. Och råkar heta både Bo och Gunnar. Med ett försonande Carl i mitten. Carl är fint. Finast är Marth Elena. Nu gör jag middag till mon lilla fru. Martha Elena Ariciniega Guido Sandberg. Namn som en prinsessa! Bo Frank Växjö 20131208