torsdag 28 november 2013

Julgranen på plats och tänt i Ingelstad

Jag ringde Anna Tenje idag på morgonen och frågade om granen på Stortorget. Nu är den på plats. Det går undan. Fattas bara en kontakt på mitt skrivbord så jag kan släcka och tända den. Kom att tänka på en historia som givetvis är sann. För något år sedan ringde det en man till mig, en söndagskväll. Han var från Ingelstad. Han sa att hela samhället, alla gatlysen, varit nedsläckta i flera dagar. Han och andra hade ringt över allt. Under flera dagar. Och när inget annat hjälpte, så ringde han till mig. Jag säger som alltid, skall se vad jag kan göra, men lovar ingenting. Jag skickade diverse ilskna mejl lite överallt, ungeför som att skjuta med en hagelbössa. Efter en timme ringde mannen tillbaka till mig och tackade för att jag fixat det hela. Jag svarade, att jag ju är känd för att vara snabb! Ibland kan man ha flyt! En del tror nog att jag har en massa strömbrytare på mitt rum där det står Furuby, Högstorp och så vidare. Jag är dock alltid tacksam för att människor ringer till mig med en förväntan om att kunna påverka. Bo Frank Växjö 20131128