söndag 22 september 2013

Vilken vacker dag

Åkte till Blekinge sent på fredag em för att ”hösta” tidigt. En sista gräsklippning?, in de med flesta trädgårdsmöbler och släpvagn. Plockade plommon och lite äpplen. Fin kväll. Och månsken hela natten.

Vacker morgon idag. Vi mötte bara 10 personer på två timmars promenad. Blekingar gör hellre något annat uppenbarligen. På motsvarande promenad på motsvarande ställe och på motsvarande tid hade vi mött 200 personer! Det blåste lite för mycket för att jag skulle våga mig på torsken!

Somnade en stund i solen efter lunch. Till Växjö. Inte ett ord om att statsministern varit i stan. Ganska märkligt. Däremot en artikel om Tobias Billström som balanserar sina ord på guldvåg. I artikeln framkom att det kan komma 4000 s k ensam kommande flyktingbarn  till Sverige nästa år. Vad som det inte stod i artikeln är att inget land ens är i närheten av att ta så många ensamkommande som Sverige. Och att 4000 barn kan ge kanske 25000 anhöriginvandrare. Jag får naturligtvis ingen kritik av ministern. Det vore märkligt efter som de starkase m-kommunerna i Sverige har ett väldigt litet flyktingmottagande. Detta vet Billström och regeringen.

Fick en del samtal från moderater som var nöjda med den stora regionala konferensen i Växjö.

Vi är nu på väg till Vida arena med fyra kinesiska studenter. Alla tidigare år hart vi ”haft” mexikaner men nu har det slumpat sig som så att det blivit kineser. Lakers brukar alltid förlora när jag är där. Utan vinst ikväll så tänker jag inte låta min negativa aura påverka mer på ett tag.

Växjö 20130921
Bo Frank