tisdag 10 september 2013

Höst?

Det småregnade när jag gick till jobbet strax innan sju. Och lite skumt ute. Är hösten här? Skönt med en lugn stund innan mitt rum fylls med folk. Har diverse gruppmöten och au på förmiddagen. Skall ägna eftermiddagen åt att var mede på fastighetsägarnas samhällsbyggnadsdag. Kommer att handla en del om att skapa mer liv i själva innerstaden. Tror jag.  I kväll skall jag bli intervjuad av partiets nomineringskommitté om hur jag ser på min politiska framtid. Alla som vill stå med på en lista skall intervjuas. Och så skall man certifieras via nätet. Man gör ett ”körkortsprov” som moderat och få så reda på om man blivit godkänd. Inget parti har en lika omfattande procedur. På gott och ont. Man tappar säkert en och annan. Två personer har ringt mig de senaste veckorna och sagt att de inte kan tänka sig att ställa upp därför de anser att det är för tufft riskera att löpa gatlopp i media.  Det finns två sidor av alla mynt. Och extremt sällan ställer det sig på kant. Packar resväskan ikväll för att åka till Stockholm i morgon.

Så klarade vi av arbetsutskottet på 20 minuter. Nu lunch med vår gruppledare.

Bo Frank

Växjö 201309810