onsdag 7 augusti 2013

Underbetalda politiker

Återkommande i media är.
  1.         Så bantar du 35 kilo på två månader
  2.         De tjänar mest där du bor
  3.         Politiker som tjänar mycket pengar sen de slutar
Eftersom det sista körs som en återkommande nyhet så måste det betyda att politiker har låga inkomster medan de är politiker och det stämmer. Svårt att se att drösvis med svenska hockeyspelare och energibolagsdirektörer har det tuffare än statsministern! Och det är väl bra att våra toppolitiker i Stockholm kan anses vara värda något på marknaden. Efter de slutat.  Motsatsen vore förfärlig. I det mest inkomstjämlika landet i världen så frodas Jante som aldrig förr. Jag är allvarligt oroad för återväxten i politiken. Jag skulle aldrig göra samma sak en gång till om man räknar lön i förhållande till ansvar, utsatthet och nedlagd arbetstid.  Samhällsintresse, engagemang och att jag älskar mitt jobb är mina drivkrafter. Men i nästa liv skall hag definitivt göra något annat!


Bo Frank

Växjö 20130807