onsdag 14 augusti 2013

Speeddating

Morgonmöte på Hofs Lifs. Träff med Daniel Ekman. Daniel är begåvad, mångsidig och kan otroligt mycket om Växjös historia. En tillgång som drivande kraft i kulturlivet.

Småmöten på kommunen. Inte en enda kommentar från någon medborgare kring skriverierna om reseräkningar. Promenad runt båda sjöarna med Anna Tenje. Ville gå runt Södra Bergundasjöarna för att kolla in nya bosstadsområden mm men Anna hade ont om tid. Vi hade speeddating. Eller management by walking around. Avhandlade således mikro och makroproblem på en och halv timme på lunchen. Kan också kallas långlunch fast utan mat!

På jobbet. Skrev lite. Några samtal kring bussar i Sandsbro. Två föräldrar hade synpunkter på förskolestart och om en viss skola i Växjö. Det finns folk som tror att jag direkt kan arbetsleda en rektor. I något fatt skulle det säkert varit befogat! Fick också någon kommentar kring att det är bättre att Öster krigar till sig poäng än att beklaga sig i media. Fick snabb respons från Anders Öhman i en fråga jag ställt. Gillar när folk är snabba. Och det är AÖ.

Beredning på flyget. Presidiet och vd är beredning. Det är ingen gigantisk affärshemlighet att nya destinationer/operatörer är det viktigaste.

Ett par timmar på jobbet. Skall ikväll på ett möte av halvofficiell karaktär.

Först skall jag rösta i vårt interna provval till landsting och riksdag. Vi kan göra det på nätet. Tror att det blir lägre valdeltagande på detta sätt. Men jag är ju i vissa stycken hopplöst efter. Och under stundom före min tid. Blir det första för mycket är det dags att sluta. Och den som sist fattar det är alltid individen ifråga. Tror Bo Frank har fattat detta.

Men. Jag riktigt längtar till nästa valrörelse. Det är något magiskt. Snacka om att vara miljöskadad. Tror att jag skulle kunna ligga på mitt yttersta och om då någon viskar, VALRÖRELSE! Då kan jag stiga upp från graven!

Bo Frank

Växjö 20130814