lördag 31 augusti 2013

Peta in en pinne på brasan

Igår var sossarna sura. På mig. Fick först et argt samtal från en ytterst frimodig socialdemokrat. Fick sedan höra att den annan lika frimodig socialdemokrat, dock ej lika framfusig, tala om mig med andra. Vi sms:konsverserade så och småningom. Vad satte igång denna brand? Mitt uttalande häromdagen att sossarna inte syns i ge ett politiska vardagsslitet och på möten! Är detta sant? Den yttersta domen lär väl komma på valdagen om ca ett år. F ö är alla iakttagelser subjektiva. Det är också självfallet så att den som sitter i majoritet har en helt annan agenda för var man gör på dagarna. Det kan vara så att vi i majoriteten, om uttrycket tillåts, inte tillräckligt bjudit in s i det politiska vardagsslitet. Men då måste de samtidigt bestämma sig om de vill detta? Sen tycker jag att vi moderater är mera synliga på stan än socialdemokraterna. Och på att nätverka! Och jag är väl medveten om att när jag nu skriver detta så lär ju inte s dra sig tillbaka. Sen tror jag att gårdagens ledare i SmP tog s ganska hårt! Mitt uttalande i kombination med ledaren blev lite för mycket denna dag! Den som har roligast vinner, sa Maud Olofsson. Sossarna verkar inte ha det så roligt just nu. Och Carl-Olof Bengtsson drar sig inte i fullmäktige för att ge sin efterträdare tjuvnyp och uppträdare tjuvnyp. Och vänsterpartiet och sossarna visar helt olika uppfattningar om Växjö utveckling! Vad skall gälla om det skulle olyckas att s skulle vinna valet? Får v och mp stoppa alla utveckling och all ny infrastruktur som möjliggör ett fungerande företagande? Nej jag tror inte det. De vet att de blir överkörda av s. Hoppas och tror att detta är en hypotetisk fråga!


Värnamo 20130831