måndag 12 augusti 2013

Maria

Klippte mig mellan varven som vanligt hos Maria på Norrgatan. Där får man reda på en hel del. Fast Maria undrar nog vad en kommunstyrelseordförande har för inflytande i en kommun. Norrgatan som aldrig blir klar. Och lågt arbetstempo när det jobbas enligt dem som har lokal på gatan och ser på!

Anhandlade hela världsläget under tiden som de helgrå hårstråna föll av mitt huvud. På väg tillbaka till kommunen ville några A-lagare prata en stund. På teatertorget. Jag hade den stunden. Jag blir respektfullt behandlad och jag försöker behandla folk med respekt. Speciellt sådana som är i underläge gentemot mig. Däremot kan det bli tjabbigt att försöka prata med folk som inte är helt nyktra. Man står man i botten, vad har man att förlora? De frågor jag fick handlade om exakt hur mycket man kan äga och inte bli vägrad bistånd. Det skall jag ta reda på. Den andra frågan som är lika relevant, handlade om boende. Inte helt enkel att avhandla på+ några minuter. Jag drog samtidigt som det kom en skur. Man är väl viking, sa en man och satt lugnt kvar! Det är tjusningen med jobbet paradoxalt nog. Från en välmående förstad till New York till enskilda missbruksproblem i Växjö!

Bo Frank

Växjö 20130812