onsdag 3 juli 2013

Snyggt skött

Så osossigt att tala om vad man vill! Visserligen med en halv pudel och sjok av ödmjukhet. Lotta och Åsa har regisserat sina ambitioner precis rätt. Redaktionellt, rätt dag, bra timing! Bara att gratulera. Men som sagt. Det står inte drivor med kvalificerade människor och väntar på att få bli kommunalråd för socialdemokraterna. Fler hos m faktiskt. Och som är kvalificerade. Och det kommer säkert någon som kommer att sköta det bättre än jag. Men ingen kommer någonsin att vara lika engagerad. På gott och ont! Kommer ihåg en intervju med Göran Johansson för några år sedan. En journalist ringde honom strax efter midsommar. ”Dö, jag är tillbaka i augusti om det är nåt viktigt”, sa Johansson.

Åsa kommer att göra det bra. Har precis som Lotta, under stundom, lite distans till sig själv. Det är kul att ut och resa med Åsa. Det enda som stör är väl egentligen att hon är sosse. Men någon skall ju vara det.

Slölyssnade  på Sommar igår. Det har varit några riktigt bra program. Och någon bra sommarspaning i SmP.  Ser fram emot Carin Högstedts spaning. Carin kunde gått få vara fast spanare. Liksom jag. Hur skall vi komma in valåret 2014? Gemensam spaning?

Sitter idag och lägger in alla möten för våren 2014. Och de datum som inte är kända blir det i augusti då vi tar fram dagar för budget- och ekonomiarbetet för hela 2014. Skall för min del göra augusti och september nästa år så sammanträdesbefriade det bara går! Jag ser fram emot valet. Jag gillar valrörelser, pulsen och nerven. Att mingla och att vara överallt. Dädesjö marknad, Campus, på stan, mina evinnerliga promenader tillsammans med lilla frun!

Min första valrörelse var 1970! Och mina föräldrar har berättat att jag tyckte att Gunnar Heckscher  var lite torr vid partiledardebatten 1964! Ser fram emot många valrörelser. 


Växjö 20130703


Bo Frank