onsdag 24 juli 2013

Fullt upp

Det är alltid jobbigare att vara ledig än att jobba. Kanske därför jag föredrar att jobba, även om tempot är fullt ös hela tiden. På ledigheten skall man ju hinna med det där lilla extra. Vi har haft fullt upp med matlagning och gäster de senaste dagarna. Och idag går Blekingmästerskapen i crocket på vår torra gräsmatta. Detta är en inbjudningstävling på liv och död. Dopning är tillåten! I form av diverse drycker! Är dock mentalt redan inne på höstens arbete. Och det är väl inte så bra. Har en del tankar om sådant jag vill genomföra i Växjö. Vi får inte slå oss till ro. Även om vissa förvaltningar jobbar med Lean, så har Växjö kommun haft så god ekonomi så vi fått lite av ”fat cat syndrome” här och var. Människor kan känna stress, men göt man rätt saker? Men nu blir det lite bistrare de närmsta åren. Men jag ser inte att vi skall behöva lägga beslag på mer av medborgarnas pengar!

Carin Högstedt har skrivit bra som vanligt, även om hon måste ha lite klassperspektiv på tillvaron. Men i Carins fall, till skillnad från många som läst sig till ”sanningen”, så är det självupplevt. Så det kanske inte är mycket att säga om. Både Carin och jag borde vara fasta krönikörer. De finns de som har sämre förmåga att förmedla något!

Nu skall jag gå ut och hissa flaggan och hustrun är redan gång med sin favoritpryl, Damsugaren!


Blekinge
Bo Frank 20130724