onsdag 1 maj 2013

Mossig plakatpolitik

Brukspatronen Thorvaldsson lovar 70 miljarder för att ordna 100 000 nya jobb! Att inte detta enkla konststycke gjordes av s när de hade makten? Eller av sossarna i Grekland och Spanien innan  de körde dessa länder i botten!?

Varför är sossar bäst i opposition? Var kommer de 70 miljarderna ifrån? Ingen lär fråga. Det är första maj. Det bara refereras utan kritiska frågeställningar!

Jag är som värst när jag sitter inne och är stormförkyld. Jag som aldrig är sjuk. Men oavsett. Jag gör det jag skall göra. 

Jag är lite elak. Tror inte att ens AB kan fixa 100 000 nya jobb på studs. Men jag är helt övertygad om att Sverige inte kan byggas på att det blir lika bra att leva på bidrag som på arbete! Världen är dessvärre så grym att det behövs incitament. Sådan är människans natur. Få anstränger sig lite extra om det inte lönar sig!

Bo Frank
Växjö 20130501